Informe trimestral de conjuntura catalana | 2026

Consulta i descarrega l’estudi complet

  • Descarregar

    Informe trimestral de conjuntura catalana | II Trim. 2026

  • Descarregar

    Informe trimestral de conjuntura catalana | I Trim. 2026

L’Informe de conjuntura catalana del segon trimestre del 2026, on s’actualitzen les previsions econòmiques anuals del 2026 i 2027 i s’estima l’evolució del PIB del primer i segon trimestre del 2026. La conclusió de l’informe és que la Cambra rebaixa la previsió de creixement en dues dècimes per al 2026, fins al 2,2%, i situa el 2027 en l’1,7%. A més, es revisa la inflació un punt a l’alça per al 2026, fins al 3,0%.

Accedeix a la nota de premsa del II trimestre de 2026 i a la presentació de l’Informe trimestral de conjuntura catalana.

PREVISIONS DE CREIXEMENT

PIB anual. Catalunya (Taxes de variació interanuals, en %)

(p) Previsió Cambra i AQR
Font: Cambra de Barcelona i AQR-Lab

La Cambra revisa les previsions de creixement per al 2026 (2,2%) i per al 2027 (1,7%)

El factor que explica la revisió a la baixa per al 2026 és l’impacte en el consum i el sector exterior derivat de l’augment de la inflació i la incertesa global per la guerra a l’Iran.


INFLACIÓ

Euríbor a 12 mesos
(En %)

Font: BCE

L’impacte de la guerra a l’Iran dependrà de la durada i intensitat de la inflació energètica i la seva transmissió a altres productes

Els mercats anticipen uns tipus d’interès més elevats, el que ha provocat un repunt de l’euríbor, que encariria el cost del crèdit empresarial i de les llars, tot i que es preveu un impacte molt més reduït en comparació amb la guerra d’Ucraïna.


INVERSIÓ

Inversió. Catalunya
(Índex 2019 = 100. Preus constants)

Font: Idescat

La inversió ha seguit repuntant amb força, impulsada sobretot per la inversió productiva

La inversió productiva per treballador se situava en màxims abans d’iniciar la guerra.


TURISME

Nombre de pernoctacions hoteleres. Turistes estrangers. Catalunya
(Milers)

Font: Idescat

El turisme es modera després d’haver superat xifres prepandèmia

El nombre de pernoctacions hoteleres es modera, mentre que els darrers mesos hi ha indicis d’una major despesa per turista.

Sobre l’Informe de conjuntura econòmica catalana

L’Informe de conjuntura catalana és una publicació trimestral elaborada pel Gabinet d’Estudis Econòmics de la Cambra de Comerç de Barcelona i el Laboratori de Transferència d’Anàlisi Quantitativa Regional de la Universitat de Barcelona (AQR-LAb) amb l’objectiu fer un seguiment sistemàtic de l’economia catalana.

L’anàlisi recull una sèrie d’estadístiques, tant pròpies com obtingudes de fonts oficials, que permeten mesurar els principals indicadors econòmics com l’ocupació, les exportacions, el turisme, la inflació i l’Enquesta de Clima Empresarial. Així mateix, inclou un apartat de previsions de creixement del PIB tant trimestral com anual. Els informes també compten amb apartats monogràfics dedicats a indicadors concrets lligats a l’actualitat econòmica amb una anàlisi més detallada de la seva situació.

Comparteix a les xarxes socials